Škola je otevřena v pracovní dny od 7.00 do 17.15 hodin.
07.00 – 08.00 | příchod dětí do MŠ, ranní aktivity, volné hry dětí |
---|---|
08.00 – 08.30 | ranní kruh |
08.30 – 09.00 | hygiena, dopolední svačina |
09.00 – 10.00 | didakticky zacílené činnosti, volná hra dětí |
10.00 – 11.15 | příprava na pobyt venku, pobyt venku, hygiena |
11.15 – 12.00 | oběd, hygiena |
12.00 – 14.00 | příprava na odpočinek, odpočinek, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku |
14.00 – 14.30 | didakticky zacílené činnosti |
14.30 – 15.00 | hygiena, odpolední svačina |
15.00 – 17.00 | pokračování didakticky cílených činností s individuální péčí, volné hry dětí ve třídě nebo na zahradě MŠ, kroužky, odchod dětí |
Uvedený režim dne je rámcový, pevně stanovena je pouze doba jídla a odpočinku. Denní řád je dostatečně flexibilní, umožňuje reagovat na individuální možnosti dětí a jejich aktuální potřeby. Plánování činností vychází z potřeb a zájmů dětí, přičemž dbáme na vyváženost poměru řízených a spontánních aktivit.
Ranní a odpolední svačinka se podávají v 8.30 a 14.30 hodin ve třídě, na oběd děti přecházejí do oddělení HVĚZDIČKA.
Děti budou ve školce potřebovat:
- pohodlné oblečení pro pobyt ve třídě
- přezůvky ( s pevnou patou )
- vhodné oblečení pro pobyt venku ( s ohledem na počasí )
- pláštěnku, holínky
- zubní kartáček
- pyžamo ( pokud dítě po obědě spí )
- náhradní oblečení
Prosíme rodiče, aby děti měly své věci viditelně označeny.
Každý týden je určité téma zpracováno do 6 oblastí, které se vzájemně propojují:
English, Math, Science, Social Studies, Art and Music, Physical Education.
Příklad týdenního plánu na téma “ Jídlo”
Language, communication and literacy (English)
• The Very hungry caterpillar
• Winnie the Pooh
• Giant jam sandwich
• Sam´s shopping list
• Food rhymes
Personal, social and emotional understanding (Social Studies)
• Bakery in home corner
• Restaurant ( role-play )
• Discuss diets of various nationalities
• Share trip to shop
• Share food ( snack )
Mathematical development (Math)
• Weigh different foods
• Thread pasta ( colors, counting )
• Favorite food graph
• Discuss and prepare shopping list ( number of items )
• Measurement in cooking activity
Knowledge and understanding of the world (Science)
• Make milkshake (IT program „Food Mixer“)
• Cook pancakes (IT program Teddy Bears´ Picnic)
• Observe teabags / coffee with magnifying glass
• Observe change of state of cooked / uncooked pasta
• Make snack
Creative development (Art and Music)
• Drawings of vegetables ( use crayons )
• Make vegetable dyes and dye fabrics ( Bottle xylophone )
• Five Currant Buns song
• Spaghetti painting
• Food pictures collage from magazines
Physical development (Physical Education)
• A treasure hunt for vegetable using pictures
• Soap flakes and water Play dough
• Bicycles and trucks; shopping trips; large empty containers
• Walk to local shops
• Make snack